Conferințele practice avocatnet.ro continuă:

Modificări substanțiale în Codul fiscal și Codul muncii, implicații și noutăți

Împreună cu 10 specialiști de top, timp de 6 zile, vom dezbate cele mai importante noutăți legislative din 2022 care guvernează orice companie. Ne concentrăm pe dilemele reale ale angajatorilor și angajaților în ceea ce privește aplicarea noutăților legislative și venim cu soluții pentru ele.

06 - 27 Octombrie 2022

Conferința I

Sediul fix vs. sediul permanent și riscurile de reîncadrare fiscală. Clarificări și argumente pentru a fi pregătit în caz de inspecție ANAF

Pe fondul unei legislații nu suficient de clare, problematica sediilor fixe și a celor permanente este una mereu actuală pentru societăți pentru că poate genera atât sume suplimentare de plată sub formă de TVA, cât și obligații de declarare și plată în ceea ce privește impozitul pe profit. TaxHouse, care a obținut recent prima decizie favorabilă și definitivă pronunțată de o instanță din România pe subiectul sediului fix, în materie de TVA, vine la conferinta avocatnet.ro pentru a oferi un ghid practic pentru companii despre cum să analizeze existența unui sediu fix și a unui sediu permanent, dar și care sunt zonele-gri care trebuie evitate pentru a nu risca controverse fiscale.


Principalele teme abordate în cadrul sesiunii:

  • Ce reprezintă un sediu permanent și respectiv un sediu fix și care sunt particularitățile practice ale activităților care pot genera un risc de sediu permanent și/sau sediu fix;
  • Care sunt consecințele fiscale ca urmare a materializării riscului de sediu permanent și/sau sediu fix;
  • Care sunt similitudinile, dar și diferențele între conceptul de sediu permanent și cel de sediu fix;
  • Abordări practice din cadrul inspecțiilor fiscale.

Data: 6 Octombrie, de la ora 11:00 

Lectori: Taxhouse România

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 15 locuri disponibile

Conferința II

Modificări fiscale de ultima oră - analize, detalieri și explicații pe noutățile din Codul fiscal

Prin OG 16/2022, Codul fiscal a fost modificat substanțial la toate capitolele importante, iar schimbările generează consecințe majore pentru 2023 și marchează o transformare a paradigmei de taxare în care operează companiile românești. 

Echipa KPMG România vine la conferința avocatnet.ro pentru a explica pe larg noutățile care vizează impozitarea directă, programate să se aplice din 2023, dar și să detalieze ultimele actualizări ce țin de implementarea e-Factura și e-Transport.

Consultanții vor analiza impactul modificărilor de taxare directă asupra companiilor și modul în care ele pot fi aplicate pentru a ușura planificarea fiscală în noul an fiscal. 


Principalele teme abordate:

  • modificările la regimul microîntreprinderilor;
  • noutățile legate de impozitarea clădirilor;
  • schimbări în privința TVA;
  • actualizări și status la implementările e-Factura & e-Transport.

Data: 11 Octombrie, de la ora 11:00 

Lectori: KPMG România

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 35 locuri disponibile

Conferința III

Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație

Legislația muncii va fi modificată substanțial în această toamnă odată cu implementarea a două directive europene, prin care se vor introduce în Codul muncii zeci de noutăți majore de care angajatorii vor trebuie să țină cont pe viitor în relațiile cu angajații. Toate aceste modificări vor trebui reflectate în documentația companiilor și vor impune actualizarea contractelor de muncă, a regulamentelor interne, precum și a politicilor și procedurilor existente.


Noile tipuri de zile libere sau concedii ce trebuie să fie acordate, noutățile ce vizează formarea profesională, drepturile suplimentare pentru salariați și multe alte schimbări legislative vor fi detaliate și explicate pe larg de avocații Biriș Goran în cadrul unei sesiuni de două ore, astfel încât angajatorii să fie pregătiți pentru a-și face propriile analize pe procedurile și fluxurile de lucru actuale, ca mai apoi să le poată actualiza într-un mod care să se conformeze noilor cerințe.

Data: 13 Octombrie, de la ora 11:00 

Lectori: Biriș Goran SPARL

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 28 de locuri disponibile

Conferința IV

Implicații fiscale și contabile în fuziuni, divizări și restructurări - soluții, practici, strategii de lucru

Operațiunile de fuziune, divizare sau restructurare necesită un efort complex de conformare pe legislația contabilă și fiscală, iar de cele mai multe ori aceste tipuri de tranzacții implică o abordare creativă pentru găsirea unor strategii și structuri fiscale adecvate, care să maximizeze câștigurile și să minimizeze riscurile și pierderile.


Specialiștii NOA Group vin la conferința avocatnet.ro pentru a detalia cele mai importante implicații fiscale ce trebuie luate în calcul în astfel de operațiuni și modurile în care ele trebuie reflectate în contabilitate, astfel încât succesul unor asemenea reorganizări juridice să fie mai ușor de atins, indiferent care ar fi obiectivul final: creșterea afacerii prin punerea laolaltă a două sau a mai multor business-uri din grup, integrarea unor achiziții noi în cadrul grupului, defalcarea lor în entități separate ori restrângerea sau restructurarea unui business.

Data: 18 Octombrie, de la ora 11:00 

Lectori: NOA Group

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 55 de locuri disponibile

Conferința V

Taxarea muncii, modificată substanțial din 2023 – clarificări și explicații pe noutățile din Codul fiscal

Modificările operate la Codul fiscal prin OG nr. 16 aduc noutăți majore pentru angajatori în ceea ce privește taxarea muncii în 2023, astfel că toate companiile sunt nevoite să își revizuiască masiv politicile și bugetele salariale pentru anul următor.


Printre altele, apare un nou plafon pentru acordarea beneficiilor extra-salariale, modul de calcul al deducerilor personale este modificat semnificativ, iar facilitățile fiscale de reducere a taxelor salariale, acordate pentru anumite sectoare economice, vor fi limitate drastic, unele fiind chiar eliminate cu totul.


Vom detalia toate aceste noutăți și impactul lor asupra companiilor românești împreună cu echipa de taxe a PwC România. Consultanții PwC vor analiza consecințele aplicării noilor măsuri asupra angajatorilor, încercând în același timp să ofere companiilor prezente live la conferință variante de lucru și recomandări care să le permită o planificare adecvată a bugetului de cheltuieli salariale pentru anul 2023.

Data: 20 Octombrie, de la ora 11:00 

Lectori: PwC România

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 49 de locuri disponibile

Conferința VI

Controlul fiscal de la distanță: Cum se derulează un desk-audit și care sunt limitele și condițiile de respectat pentru inspectorii ANAF

Datele ANAF pentru 2022 arată că, în primul semestru, 35% din totalul verificărilor fiscale de la companii au fost efectuate de la distanță, prin verificare documentară, intenția autorităților fiind ca, până în 2025, acest tip de control să fie folosit și mai extensiv, astfel încât să ajungă să reprezinte 60% din numărul total de verificări. Desk-auditul a fost activat de ANAF de la finalul anului trecut, însă regulile și limitele acestui tip de verificare ANAF sunt insuficient de transparente pentru companii, ceea ce poate genera o mulțime de riscuri fiscale. Spre deosebire de inspecțiile clasice, verificările prin desk-audit nu sunt anunțate obligatoriu prin avize de inspecție, iar delimitarea obiectului și perioadei controlului nu se face întotdeauna foarte precis, deși și aceste controale fiscale de la distanță se pot finaliza cu decizii de impunere.


Prin această sesiune, ne-am propus să detaliem și să explicăm împreună cu echipa de consultanți din cadrul Țuca Zbârcea & Asociații Tax, toate aspectele esențiale care guvernează controlul fiscal de la distanță, modul în care el se derulează, precum și limitele și condițiile care trebuie respectate de inspectorii ANAF. Consultanții vor veni cu explicații practice și recomandări utile astfel încât companiile să poată face față cu succes unei asemenea verificări, dar și să poată reacționa corect la eventualele decizii de impunere primite.

Data: 27 Octombrie, de la ora 11:00 

Lectori: Țuca Zbârcea & Asociații Tax

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 57 locuri disponibile

Lectorii, lideri în domeniile lor de activitate

Cristian Rădulescu  - Partener fondator Taxhouse

Georgiana Matei - Director Taxhouse

Georgiana are 10 ani de experiență profesională în domeniul consultanței fiscale, acumulată în cadrul Taxhouse și în firme globale de consultanță, și este consultant fiscal autorizat, membru al Camerei Consultanților Fiscali din România. 

Cristian este partener fondator al Taxhouse si are 20 ani de experiență în consultanță fiscală locală și internațională la Taxhouse și în firme globale de consultanță. 

Alexandru Comănescu - Director Consultanță Fiscală | KPMG România

Diana Hadăr - Senior Manager Consultanță Fiscală | KPMG România

Alexandru Comănescu are o experiență de 17 ani în domeniul serviciilor de consultanță fiscală. A gestionat numeroase proiecte legate de impozitarea indirectă, precum și revizuiri fiscale și a oferit asistență pe parcursul inspecțiilor fiscale desfășurate de autorități.  

Diana are o experiență de peste 14 ani în domeniul Consultanței Fiscale și o bogată expertiză în leasing, telecomunicații, turism, sectorul imobiliar și cel financiar bancar. 

Anca Iulia Zegrean - Partener, Coordonatorul practicii de Dreptul Muncii | Biriș Goran

Anca Iulia Zegrean este un avocat cu experiență bogată în litigii pe chestiuni de drept civil, fiscal și dreptul muncii, precum și un întemeietor al practicii de drept al muncii la Biriș Goran. Anca consiliază un portofoliu variat de clienți semnificativi pe piața din România, pe care îi ajută să navigheze într-un mediu legislativ schimbător, și să facă față inclusiv disputelor de muncă inerente acestuia. 

Elena Geageac  - Tax Associate Director | KPMG România

Elena Geageac este Tax Associate Director în cadrul KPMG România și are o experiență de peste 14 ani în fiscalitate, oferind consultanță fiscală pentru companii locale și internaționale, pe diverse aspecte legate de impozite directe, fuziuni și achiziții, inclusiv misiuni de due diligence și controale fiscale. 

Mircea Dumitrașcu  - Partener | NOA Group

Maria Pascu - Senior Tax Manager | NOA Group

Mircea este Partner în cadrul NOA și are o experiență profesională vastă acumulată în cadrul unor societăți de consultanță fiscală de renume. Mircea a fost implicat într-un număr foarte mare de proiecte în domeniul taxelor indirecte (TVA , accize și vamă), dar și în domeniul taxelor directe. 

Cu o experiență de peste zece ani acumulată în cadrul unor companii de consultanță fiscală de renume, Maria ocupă poziția de Senior Tax Manager în cadrul NOA – Tax Advisors. Maria are o vastă experiență profesională ca și consultant fiscal, acumulată în proiecte pe legislația fiscală locală și internațională.

Irina Nuțescu  - Senior Manager - Individual Taxation | PwC România

Bogdan Cârpă-veche  - Senior Manager | PwC România

Irina Nuțescu s-a alăturat PwC România în august 2008 și este Senior Manager în cadrul departamentului People & Organisation - Individual Taxation, coordonând echipe implicate înproiecte de consultanță și conformitate privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale.

Bogdan a absolvit Facultatea de Drept și Științe Administrative și deține o diplomă de master în Resurse Umane și Comunicare Managerială. S-a alăturat PwC România în anul 2011 în calitate de Consultant Senior, după o experiență de peste 8 ani în administrația publică centrală.

Cristian Velcu - Tax Director | Țuca Zbârcea & Asociații Tax 

Alexandru Cristea - Tax Partner | Ţuca Zbârcea & Asociaţii Tax 

Alexandru Cristea este Tax Partner al Ţuca Zbârcea & Asociaţii Tax S.R.L., societate afiliată firmei de avocatură. Alexandru are o experienţă de aproape 20 de ani în materie de consultanţă fiscală, dobândită inclusiv în cadrul unor companii de tip Big4 precum Deloitte şi PwC, unde a coordonat departamentul de impozite indirecte.

Cristian Velcu este Tax Director în cadrul Țuca Zbârcea & Asociații Tax S.R.L., societate afiliată firmei de avocatură. El este consultant fiscal independent cu peste 16 ani de experiență în domeniul fiscal, fiind specializat cu precădere în legislația de TVA. Cea mai mare parte a acestei perioade a petrecut-o în cadrul unei companii Big4. 

AGENDA CONFERINȚĂ OCTOMBRIE 2022

6 Octombrie – ora 11:00 – TaxHouse

Sediul fix vs. sediul permanent și riscurile de reîncadrare fiscală. Clarificări și argumente pentru a fi pregătit în caz de inspecție ANAF.

11 Octombrie – ora 11:00 – KPMG România

Modificări fiscale de ultima oră - analize, detalieri și explicații pe noutățile din Codul fiscal.

13 Octombrie – ora 11:00 – Biriș Goran SPARL

Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație.

18 Octombrie – ora 11:00 – NOA Group

Implicații fiscale și contabile în fuziuni, divizări și restructurări - soluții, practici, strategii de lucru.

20 Octombrie – ora 11:00 – PwC România

Taxarea muncii, modificată substanțial din 2023 – clarificări și explicații pe noutățile din Codul fiscal.

26 Octombrie – ora 11:00 – Ţuca Zbârcea & Asociaţii Tax 

Verificările ANAF prin desk audit. Cum se derulează, limitele și condițiile care trebuie respectate de inspectorii ANAF

Participanții recomandă conferințele avocatnet.ro

Pe baza chestionarelor de feedback, peste 98% dintre participanții la conferințele avocatnet.ro din 2021 le-ar recomanda colegilor, prietenilor ca fiind extrem de utile în activitatea lor profesională.

98%

Discuții aplicate. Subiecte importante. Specialiști de top

Completează formularul de mai jos și rezervă un loc!

Până la 30 SEPTEMBRIE ai următoarele pachete disponibile:

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Termeni şi condiţii.  Pentru mai multe detalii legate de felul în care îți sunt prelucrate datele personale de către avocatnet.ro, acceseză acest link.

Copyright © 2022 avocatnet.ro. All rights reserved.