Discuții aplicate. Subiecte importante. Specialiști de top

Conferințele practice avocatnet.ro continuă: Impozitarea afacerilor, recalificări de diurne, facturare electronică și alte noutăti importante

De 20 de ani, în fiecare an, avocatnet.ro structurează și prezintă principalele repere legislative și de reglementare pentru organizarea operațională a oricărei afaceri. 

Agendă conferințe avocatnet.ro - Ediția Mai 2022

Conferința 3: Reincriminarea penală a reținerilor la sursă: răspunderea penală a persoanelor juridice / administratorilor / specialiștilor din departamentele financiare

Conferința 4: Amnistia fiscală și recalificarea diurnelor. Care este impactul asupra inspecțiilor fiscale și asupra aplicării legislației muncii din România?

 12 Mai, ora 11:00 

 17 Mai, ora 11:00 

Reținerea și neplata ori încasarea și neplata impozitelor și contribuțiilor cu reținere la sursă (în cel mult 60 de zile de la scadență), de către companii și persoanele fizice, este considerată din nou evaziune fiscală, de la 1 martie 2022. Și va putea fi pedepsită cu închisoare de la unu la cinci ani sau cu amendă penală. Mai multe persoane dintr-o societate vor risca să fie pedepsite penal pentru fapta respectivă. Pedepsele vor fi stabilite în funcție de implicarea fiecărui responsabil din cadrul firmei, însă nici societatea în sine nu va scăpa de consecințe.


Specialiștii de la PwC România și D&B David şi Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România, vin la conferința avocatnet.ro pentru a vorbi despre cine răspunde concret pentru astfel de fapte și care sunt limitele acestei răspunderi precum și despre mecanismele prin intermediul cărora se pot proteja companiile într-un asemenea context. 

Legea amnistiei, publicată la finalul lunii martie, a venit cu o amnistiere fiscală pentru reîncadrările operate de ANAF în ultimii 7 ani, dar și cu noi proceduri fiscale privind inspectia diurnelor. Discutăm cu specialiștii Mazars România, într-o sesiune multidisciplinară care reunește atât perspectiva de HR, cât și cea fiscală, despre:

  • acordarea diurnei și a indemnizațiilor – condiții și situații specifice din perspectiva legislației muncii și a salarizării; 
  • condiții generale privind tratamentul fiscal aplicabil diurnei și indemnizațiilor – ce relevanță au acestea pentru structurile transfrontaliere?; 
  • abordarea în cadrul inspecțiilor fiscale și impactul modificărilor legislative din 2022. Coordonate procedurale.

Conferință încheiată

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds
days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 3 locuri disponibile

Conferința 6: Facturare electronică, noutăți în interpretare și aplicare a sistemului

Conferința 5: Reorganizarea relațiilor de muncă post-pandemie, în contextul ridicării stării de alertă

 19 Mai, ora 11:00 

 26 Mai, ora 11:00 

Relațiile de muncă s-au modificat pentru totdeauna odată cu pandemia, iar companiile asistă acum la redefinirea parametrilor în care salariații aleg să lucreze. 


Vom discuta împreună cu specialiștii Biriș Goran despre noile paradigme de lucru, apărute odată cu ridicarea stării de alertă, care încep să ridice probleme tuturor angajatorilor: telemunca și în ce condiții poate continua aceasta (la ce chestiuni trebuie să aibă grijă angajatorii de-acum, care sunt regulile de acordare a banilor de telemuncă etc.), cum arată alte tipuri de programe de muncă (individualizate) pe care le pot implementa angajatorii și cum trebuie negociate astfel de programe (telemuncă/hibrid) ca organizațiile să nu riște probleme, 

ce măsuri sanitare pot fi impuse în continuare de angajatori în spațiile de lucru pentru controlul îmbolnăvirilor și în ce limite, acum că ele nu mai sunt prevăzute ca obligatorii.

Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronică“ a fost demarat de către Ministerul Finanțelor și ANAF, în vederea eficientizării colectării impozitelor și taxelor, vizând îmbunătățirea, consolidarea gradului de colectare a TVA și prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.


Vom discuta cu specialiștii KPMG România despre obligațiile pe care le presupune lansarea sistemului E-factura, entitățile obligate să îl folosească, mod de implementare și implicațiile utilizării sale, perspective de dezvoltare a sistemului și alte aspecte practice pe care, până la momentul conferinței, autoritățile le-au făcut publice. 


De asemenea, vom discuta despre necunoscutele existente încă în privința funcționării sistemului, dar și despre posibilitatea extinderii acestuia spre alți actori economici.

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds
days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Au mai rămas 4 locuri disponibile

Au mai rămas 7 locuri disponibile

Conferința 2: Controale fiscale. Aspecte practice și procedura de contestare a deciziilor de impunere

Conferința 1: Calculul anual de impozit pe profit și aplicarea bonificațiilor pentru capitalizări. Practică utilă și recomandări

 10 Mai, ora 11:00 

5 Mai, ora 11:00

​Sesiunea, susținută de specialiștii Vernon | David, va pune accent pe aspectele practice ale controalelor fiscale și ale practicilor recente ale autorităților fiscale (cum ar fi controalele inopinate tematice) și posibilitatile de contestare a măsurilor dispuse de organele de control fiscal. În cadrul sesiunii vom puncta: 

  • Tipuri de controale fiscale. Aspecte practice privind controalele de fond și cele tematice. Modalitatea de pregătire și desfășurare din punct de vedere legal;
  • Posibilitățile de contestare a măsurilor organelor fiscale. Contestație. Refacerea versus reluarea controlului fiscal. Procedura reexaminării deciziei de soluționare a contestației. Acțiunea în contencios administrativ și fiscal. Aspecte privind sesizarea organelor de urmărire penală cu ocazia controlului fiscal.

Sesiunea va detalia: 

  • modul corect de calcul a impozitului pe profit, din perspectiva aplicării pentru prima dată a reducerii pentru creșterile de capital, dar și a altor facilități fiscale; 
  • recomandări și practici utile pentru a beneficia de cât mai multe dintre stimulentele fiscale disponibile pentru companii.

Despre toate aceste lucruri, precum și despre multe altele, Nadia Oanea, Managing partner NOA Tax & Training, consultant fiscal și expert contabil cu experiență de 22 de ani în consultanță fiscală și training în domeniul fiscal, va discuta, în cadrul unei sesiuni de două ore, răspunzând, în același timp, întrebărilor participanților legate de subiect.

Conferință încheiată

Conferință încheiată

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds
days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds
Ediția Mai 2022

Lectori conferințe avocatnet.ro:

Alexandru Comănescu - Director Consultanță Fiscală | KPMG România

Alexandru Comănescu are o experiență de 17 ani în domeniul serviciilor de consultanță fiscală. A gestionat numeroase proiecte legate de impozitarea indirectă, precum și revizuiri fiscale și a oferit asistență pe parcursul inspecțiilor fiscale desfășurate de autorități. Alexandru Comănescu susține cursuri specializate atât pentru clienții KPMG, cât și pentru parteneri externi. Este implicat activ în eforturile de modernizare a mediului fiscal din România, prin participarea în grupurile de lucru din cadrul organizațiilor investitorilor, precum FIC și Amcham.

Ruxandra Jianu - Partener Taxe  |  Biriș Goran SPARL

Ruxandra și-a început cariera în anul 2000 în cadrul PwC din București, unde a lucrat inițial în calitate de consultant fiscal, devenind ulterior Tax Assistant Manager. Înainte de a se alătura echipei Biriş Goran, Ruxandra a fost Tax Partner în cadrul TPA Horwath Quintus și Tax Manager în cadrul Philip Morris România. Ruxandra este consultant fiscal înregistrat la Camera Consultanților Fiscali din România și membră ACCA. Face parte și din Comitetul Director al Task Force-ului de fiscalitate din cadrul Coaliției pentru Dezvoltarea României, reprezentând acest task force în grupul de lucru care consiliază Ministerul Finanțelor în ceea ce privește modificarea și modernizarea Codului Fiscal și Codului de Procedură Fiscală. 

Lucian Dumitru  - Tax Director | Mazars România

Lucian are o experiență de peste 11 ani în domeniul fiscalității, coordonând de-a lungul anilor numeroase proiecte în sfera de taxe directe, ce include taxare internaţională şi domestică pentru companii, M&A şi reorganizări, aria de prețuri de transfer, precum şi taxarea persoanelor fizice. În calitate de Tax Director în cadrul Mazars România, Lucian consiliază în mod constant o gamă largă de clienți din diferite industrii, abordând chiar și cele mai dificile provocări. El coordonează o echipă de profesioniști, care au cunoștințe și experiențe în diverse arii de drept fiscale, oferind clienţilor soluţii şi consiliere tehnică remarcabilă.

Nadia Oanea - Managing partner | NOA Tax & Training

Consultant fiscal și expert contabil cu experiență de 22 de ani în consultanță fiscală și training în domeniul fiscal, din care 8 ani ca inspector de control fiscal și rambursări de TVA în cadrul ANAF, și 14 ani în firme de consultanță fiscală membre ale unor rețele internaționale, Nadia facilitează înțelegerea conceptelor fiscale complexe, aplicarea corectă a legislației și oferă suport în probleme fiscale complexe membrilor consiliilor de conducere ale companiilor românești și străine. Nadia este licențiată în științe economice, specializarea finanțe – bănci, este membru CCFR și CECCAR, și deține calificarea Advanced Diploma in International Taxation. De-a lungul timpului, Nadia a participat în mod activ la discuții privind modificarea legislației fiscale, inclusiv cu Ministerul de Finanțe, prin intermediul participării în Comitetul de Taxe din cadrul AmCham.

Dan Dascălu - Partener și Lider al departamentelor de Litigii şi Relaţii de muncă D&B David şi Baias | PwC România

Licenţiat în Drept al Universităţii Bucureşti și membru al Baroului Bucureşti din 1997, Dan Dascălu este Partener și Liderul departamentelor de Litigii şi Relaţii de muncă ale D&B David şi Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România. El deține, de asemenea, calificări juridice obţinute în Olanda (Haga), dar şi în România, fiind Doctor în Drept (Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti). Dan este un specialist recunoscut în dreptul muncii şi procedură fiscală, fiind clasat pe poziţia I la categoria avocaţilor de fiscalitate a publicaţiilor de specialitate Chambers and Partners si Legal 500. El este profesor asociat al Facultăţii de Drept al Universităţii din Bucureşti şi al Academiei de Studii Economice, unde predă cursuri de procedură fiscală şi litigii fiscale.

Irina Parvulescu  - Managing associate | Vernon, David și Asociații 

Irina Parvulescu este avocat in Baroul Bucuresti de peste 18 ani. Irina a acumulat o vasta experienta in domeniul contenciosului administrativ si fiscal si a avut ocazia sa reprezinte si sa asiste clienti din domenii de activitate variate (metalugic, agricol, farma, resurse naturale, reciclare, etc.). In cadrul activitatii sale, Irina a reprezentat clientii in fata diverselor autoritati publice centrale si locale, atat in cadrul controalelor desfasurate de catre acestea, cat si in procedurile de contestare a deciziilor emise de catre acestea. De asemenea, Irina a coordonat echipa care a obtinut anularea unei decizii de stabilire de contributii suplimentare la fondul de mediu in procedura prealabila instantei de judecata si a facut parte din echipa care a obtinut obligarea autoritatii regulatorii in domeniul energiei la plata de daune cauzate de emiterea unui ordin in mod nelegal, ce a fost anulat de catre instante.

Alexandra Gașpar  - HR & Payroll manager | Mazars România

Alexandra are o experiență de aproape 7 ani în calcul salarial, administrare de personal, legislația resurselor umanie și a muncii și consultanță către clienți din diverse industrii, precum IT, Retail, Real Estate etc. Alexandra a absolvit Facultatea de Sociologie, din cadrul Universității Transilvania din Brașov și un master în resurse umane, în cadrul Școlii Naţionale de Studii Politice și Administrative, urmat de certificarea de ”Expert în legislația muncii” în anul 2020.

Anca Iulia Zegrean - Partener, Coordonatorul practicii de Dreptul Muncii |  Biriș Goran SPARL

Anca Iulia Zegrean este un avocat cu experiență bogată în litigii pe chestiuni de drept civil, fiscal și dreptul muncii, precum și un întemeietor al practicii de drept al muncii la Biriș Goran. Extrem de interesată de dreptul muncii și doritoare de a face o reală diferență în aspectele legale ale managementului resurselor umane, Anca consiliază un portofoliu variat de clienți semnificativi pe piața din România, pe care îi ajută să navigheze într-un mediu legislativ schimbător, și să facă față inclusiv disputelor de muncă inerente acestuia. Lucrând pentru organizații care au de la 50 la 3,000 de angajați, Anca este un furnizor de soluții inteligente, creative și sustenabile. 

 Mihail Boian - Partener D&B David și Baias | PwC România 

Mihail este Partener în cadrul echipei de Litigii a D&B David şi Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România. Este absolvent al Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii Bucureşti şi este membru al Baroului Bucureşti din 2009. Expertiza sa acoperă aspecte legate de drept fiscal, public şi civil. Mihail are o vastă experienţă în consultanţă oferită clienţilor interni şi internaţionali în diverse domenii fiscale, cum ar fi impozitul pe venit/profit, TVA, calculul şi plata accizelor, impozitelor locale, asigurări sociale, impozite cu reţinere la sursă şi aspecte legate de preţurile de transfer. De asemenea, Mihail a acordat consultanţă companiilor româneşti şi străine în alte aspecte legate de dreptul public, civil şi comercial.

Simona Rosca  - Avocat asociat | Vernon, David și Asociații 

Simona Rosca este avocat in Baroul Bucuresti din anul 2013 si este avocat asociat in cadrul societatii de avocatura Vernon, David si Asociatii, facand parte din departamentul de litigii. De-a lungul carierei sale a reprezentat clienti din domenii variate atat in litigii comerciale si civile, cat si in contencios administrativ si fiscal, in special cele privind obligatiile de mediu. Simona a asistat si reprezentat cu succes clienti in cadrul procedurilor de control si litigioase cu autoritati publice centrale si locale, fiind parte din echipa care a obtinut anularea unei decizii de stabilire de contributii suplimentare la fondul de mediu in procedura prealabila instantei de judecata.

Diana Hadăr - Senior Manager Consultanță Fiscală | KPMG România

Diana are o experiență de peste 14 ani în domeniul Consultanței Fiscale și o bogată expertiză în leasing, telecomunicații, turism, sectorul imobiliar și cel financiar bancar. Oferă consultanță societăților naționale și multinaționale pe aspecte fiscale, în special cele legate de impozitele indirecte, precum și asistență în cadrul misiunilor de due diligence. Diana coordonează proiecte pe teme de TVA cu scopul de a evalua conformarea cu obligațiile fiscale și declarative în materie precum și de a identifica eventuale riscuri și oportunități fiscale. Este, de asemenea, implicată în susținerea de cursuri specializate pentru clienți privind interpretarea și aplicarea impozitelor indirecte.

Discuții aplicate. Subiecte importante. Specialiști de top

6 motive pentru care merită să participi la seriile de conferințe avocatnet.ro 

 Învață din 18+ sesiuni LIVE & Interacționează cu 50+ specialiști de top

Participă în direct

Intri în direct cu lectorii și moderatorii, poți urmări prezentarea și participa la discuții.

Discuții cu specialiști de top

Lectorii conferințelor avocatnet.ro sunt lideri în domeniul lor de activitate.

Întrebări și răspunsuri

Poți adresa întrebări folosind chat-ul aplicației, iar moderatorii vor prelua aceste întrebări, în măsura timpului disponibil.

Cazuri practice

În cadrul prezentărilor, lectorii pun accent pe cazuri practice întâlnite în activitatea curentă.

Acces la prezentare

Ulterior, vei primi pe email, prezentare din cadrul sesiunii și alte resurse utile puse la dispozitie de lectori.

Acces înregistrări video

Ulterior, în funcție de tipul de taxa / abonament achiziționat, ai acces inclusiv la înregistrare pentru vizualizare.

Participanții recomandă conferințele avocatnet.ro

Pe baza chestionarelor de feedback, peste 98% dintre participanții la conferințele avocatnet.ro din 2021 le-ar recomanda colegilor, prietenilor ca fiind extrem de utile în activitatea lor profesională.

98%

Participă la conferințele avocatnet.ro! 

Completează formularul de mai jos și rezervă un loc

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Până la 20 MAI ai următoarele pachete disponibile:

Termeni şi condiţii

Pentru mai multe detalii legate de felul în care îți sunt prelucrate datele personale de către avocatnet.ro, acceseză acest link.

Copyright © 2022 avocatnet.ro. All rights reserved.