Seria Expert în HR: Gestionarea eficace a relațiilor angajat-angajator. Sfaturi practice și soluții la cele mai întâlnite probleme

Seria de cursuri este special concepută pentru a oferi profesioniștilor din domeniul resurselor umane, managerilor și angajaților, instrumentele și cunoștințele necesare pentru a naviga cu succes prin complexitatea relațiilor de muncă din România

Seria de Cursuri Expert în HR

Profesioniștii din domeniul resurselor umane se confruntă, din perspectivă juridică, cu provocări diverse și complexe în activitatea lor zilnică. De la recrutarea și angajarea personalului, adaptarea și implementarea procedurilor și politicilor companiei ce vizează modul în care trebuie să se desfășoare activitatea, până la abordarea unor teme delicate precum discriminarea și hărțuirea la locul de muncă, activitatea în HR necesită o combinație de cunoștințe juridice și abilități practice. Acesta este contextul în care seria de cursuri "Expert în HR" își propune să ofere un cadru informativ și practic de specializare a profesioniștilor cu instrumentele și cunoștințele necesare pentru a aborda aceste provocări.

De ce să urmați aceste cursuri?

Această serie de cursuri este dedicată specialiștilor din domeniul juridic și HR, precum și celor interesați de aprofundarea cunoștințelor în acest domeniu. Participanții vor obține o înțelegere mai clară a drepturilor și responsabilităților, contribuind astfel la îmbunătățirea relațiilor interprofesionale, prevenirea conflictelor și, în ultimă instanță, la creșterea productivității și dezvoltarea unei culturi organizaționale optime în companie.


Cursurile sunt structurate pentru a acoperi o gamă largă de subiecte relevante în HR, de la crearea și implementarea eficientă a politicilor interne, la gestionarea conflictelor și adaptarea la modelele de muncă flexibile. Participanții vor beneficia de o perspectivă amplă și aplicabilă, care va susține implementarea politicilor interne coerente și va îmbunătăți conformitatea legală, contribuind astfel la crearea unui mediu de lucru armonios și eficient.


Adriana Radu, lectorul acestei serii de cursuri, este avocat cu experiență extinsă pe probleme legate de dreptul muncii, și vorbitor la mai multe cursuri pe teme de HR, atât în cadrul unor companii, cât și la diverse evenimente online sau cu prezență fizică. Adriana va analiza cele mai întâlnite documente, politici și proceduri necesare în activitatea departamentului de resurse umane, oferind astfel o perspectivă valoroasă și practică asupra subiectelor abordate.

Agenda și detalii de organizare

Cursurile vor analiza în detaliu, utilizând exemple practice, schimbările survenite, punând participanții în situația de-a exersa, prin intermediul unor simulări foarte utile, modul în care acestea vor impacta afacerile, munca sau persoanele fizice. Toate cursurile se desfașoară online cu maxim 30 de participanți. Fiecare curs este structurat pe o singură zi, fiind împărțit în trei ore de prezentări și explicații, finalizate cu două ore de întrebări și răspunsuri, în care lectorul va răspunde direct nelămuririlor punctuale ale cursanților. 

Curs 2: Telemunca și munca hibridă: Construind un mediu de lucru eficace și conform

Data: 19 martie 2024, 5 ore, online

Într-un peisaj profesional în continuă schimbare, munca hibridă și telemunca prezintă noi provocări pentru profesioniștii din domeniul resurselor umane devenind, astfel, aspecte centrale ale vieții de zi cu zi. Înțelegerea acestor schimbări și adaptarea politicilor HR pentru a susține angajații în aceste medii sunt vitale pentru succesul companiei.


Într-o zi dedicată, veți învăța cum să analizați nu doar latura legislativă, ci și cum să construiți un echilibru eficient și conform care să susțină atât nevoile organizaționale, cât și pe cele ale angajaților. Vom examina și trata cele mai recente tendințe și studii de caz, provocări specifice, cum ar fi protecția datelor și monitorizarea angajaților, oferind o perspectivă practică asupra implementării unor politici HR adaptate. Prin abordarea acestor subiecte, cursul își propune să doteze profesioniștii HR cu abilități și cunoștințe actualizate, necesare pentru a aborda eficient provocările muncii hibride și telemuncii.


Probleme analizate în cadrul modulului:

  • Cadru legal pentru telemuncă și muncă hibridă
  • Adaptarea politicilor și procedurilor interne ale companiei
  • Protecția datelor în context de telemuncă și muncă hibridă
  • Monitorizarea angajaților, provocări și probleme des întâlnite
  • Concedierea pentru motive disciplinare în contextul relației de muncă în regim de telemuncă / muncă hibridă
  • Alte aspecte importante

Update: 19 locuri disponibile

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Curs 3: Ghidul practic al conflictelor angajat-angajator

Data: 2 Aprilie 2024, 5 ore, online

Pe măsură ce lumea muncii evoluează, relațiile dintre angajați și angajatori se diversifică și pot genera situații complexe de conflict. Astfel, capacitatea de a gestiona și de a rezolva aceste situații devine o competență cheie pentru orice profesionist HR. Acest modul a fost conceput pentru a răspunde nevoii crescute de abilități specializate în identificarea, prevenirea și soluționarea conflictelor în cadrul organizațiilor.


Cursul va oferi instrumente și tehnici de identificare timpurie a semnelor de conflict, precum și o analiză detaliată a diverselor aspecte ale resurselor umane, inclusiv protecția datelor personale, evaluarea profesională, procesul de concediere și clauzele contractuale speciale. Vom examina legile și reglementările relevante, diferite tipuri de conflicte care pot apărea în relația angajat-angajator, de la neînțelegerile legate de contractele de muncă până la problemele de hărțuire sau discriminare. Prin studii de caz și simulări bazate pe legislația românească, veți putea identifica și preveni potențiale puncte de conflict, asigurând un mediu de lucru echitabil, armonios și eficient.


Probleme analizate în cadrul modulului:

  • Identificarea punctelor care pot duce la conflict, în relația dintre angajat și angajator
  • Protecția datelor cu caracter personal: subiect de conflict în relațiile de muncă
  • Evaluarea profesională, organizarea procesului și consecințele sale ca generator de conflicte interne
  • Organizarea procesului de concediere disciplinară și necorespundere profesională
  • Clauzele speciale din contractul de muncă și influența lor asupra unor eventuale conflicte: clauza privind dreptul de autor, clauza de fidelitate, clauza de neconcurență
  • Alte aspecte importante

Update: 19 locuri disponibile

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Curs 4: 20 de lecții învățate: Cazuri reale care descriu relația Angajat-Angajator în România

Data: 9 Aprilie 2024, 5 ore, online

Într-un mediu de afaceri în constantă evoluție, înțelegerea realităților juridice și practice ale relației angajat-angajator este indispensabilă pentru un profesionist HR. În Modulul 4 din seria “Expert în HR“, vom analiza 20 de cazuri juridice de pe rolul instanțelor din România care evidențiază aspecte diverse ale relației angajat-angajator.


Aceste studii de caz vor acoperi teme precum neplata salariilor, concedieri nejustificate, probleme de hărțuire și discriminare la locul de muncă, încălcarea contractelor de muncă, aspecte de confidențialitate și non-concurență. Vom discuta strategii pentru evitarea acestor situații și soluții pentru a promova un mediu de lucru etic și conform legilor în vigoare. Prin participarea la acest curs, veți învăța să identificați problemele juridice și etice cheie, să extrageți lecții valoroase și să aplicați aceste cunoștințe în practica profesională.


Vor fi discutate cazuri care pot intra în următoarele categorii:

  • Neplata salariilor sau a altor beneficii: Aceasta este una dintre cele mai comune plângeri. Angajații pot da în judecată angajatorii pentru neplata orelor suplimentare, neplata bonusurilor promise sau neplata salariilor la timp.
  • Concediere nejustificată: Mulți angajați ajung în fața instanței susținând că au fost concediați fără un motiv valid sau în mod discriminatoriu.
  • Hărțuire și discriminare: Cazurile în care angajații susțin că au fost victime ale hărțuirii sexuale, rasiale sau a altor forme de discriminare la locul de muncă sunt frecvente.
  • Nerespectarea contractului de muncă: Aceasta se referă la cazurile în care una dintre părți (de obicei angajatorul) nu respectă termenii contractului de muncă.
  • Nerespectarea drepturilor sindicale: Angajații pot acționa în instanță angajatorii care încalcă drepturile lor de a forma sau de a se alătura sindicatelor. sau care iau măsuri punitive împotriva celor care sunt activi în sindicate.
  • Încălcarea dreptului la concediu: Fie că este vorba de concediu medical, de maternitate sau de alt tip de concediu, există cazuri în care angajatorii nu respectă drepturile angajaților.
  • Nerespectarea normelor privind timpul de muncă: De exemplu, cazuri în care angajaților li se cere să lucreze ore suplimentare fără a fi remunerați corespunzător sau cazuri în care angajatorii încalcă normele legate de pauze sau odihnă.
  • Probleme legate de confidențialitate și non-concurență: Unele dispute pot apărea din clauzele de confidențialitate sau non-concurență incluse în contractele de muncă.
  • Reclamații legate de condițiile de muncă: Acestea pot include plângeri despre condiții de muncă nesigure sau nesanitare.

Update: 19 locuri disponibile

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Înțelege

Implementează

Analizează

Raportează

Lector curs

Adriana Radu - Avocat Partener, Radu Opriș SPARL

Adriana este Partener în cadrul societății de avocatură Radu Opriș SPARL și are o experiență de peste 15 ani în tratarea subiectelor legate de dreptul muncii, dar și de aspectele pe care le implică lucrul companiilor cu tehnologia.


Adriana a lucrat timp de nouă ani în avocatura de top din București, ocupând diferite poziții, inclusiv cea de partener în cadrul Schoenherr, iar din 2018 s-a dedicat propriului său proiect - societatea profesională de avocați Radu Opriș.


Adriana Radu este unul dintre lectorii favoriți ai abonaților premium avocatnet.ro, pe probleme legate de dreptul muncii. Are experiență extinsă în realizarea unor cursuri pe teme de HR, atât în cadrul unor companii, cât și la diverse evenimente online sau cu prezență fizică.

Înscrie-te astăzi la Seria Expert în HR

Gestionarea eficace a relațiilor angajat-angajator. Sfaturi practice și soluții la cele mai întâlnite probleme

days
hours
minutes
seconds
00
00
00
00
days
hours
minutes
seconds

Pentru mai multe detalii legate de felul în care îți sunt prelucrate datele personale de către avocatnet.ro, acceseză acest link.

Copyright © 2024 avocatnet.ro. All rights reserved.